Woensdagavond 2 oktober is er in De Linde een succesvolle informatieavond geweest naar aanleiding van het project Dorpsondersteuner Oirlo. Deze avond, georganiseerd door de Commissie Zorg, bestaande uit Heide Kalkman, Bernie Peeters en Albertine Steeghs in samenwerking met de Dorpsraad.

Na een korte introductie door de Dorpsraad heeft Heide het proces van begin (het idee) tot waar het nu staat (de subsidieaanvraag) gepresenteerd. Een weg van tot nu toe 1 jaar, waarin vele uren zijn gestoken.

Hierna kregen de eerste twee gastprekers, de Dorpsondersteuners van America, het woord. Na hun enthousiaste presentatie volgden een aantal vragen uit het zeer geïnteresseerde publiek.

Na een korte pauze volgde de derde gastspreker, de Dorpsondersteuner van Ysselsteyn. Ook haar verhaal maakte vragen los bij het publiek.

Bernie heeft de resultaten van de onlangs afgenomen enquête gepresenteerd. Hieruit blijkt wel dat er in ons dorp zeer zeker draagvlak is voor een dorpsondersteuner. Met 110 ingeleverde enquêtes kan hier geen twijfel over bestaan! Er is op allerlei vlakken behoefte aan verbinding tussen mensen. Denk aan bijvoorbeeld een repaircafe, wandelclubs, hulp in de tuin en ga zo maar door.

Albertine sloot de avond af. Hoe nu verder met dit project, waar willen we naartoe? Wat hebben we nog nodig. En tot slot maakte zij ook bekend zich kandidaat te stellen als Dorpsondersteuner.

De vraag aan het dorp: bij een dorpsondersteuner hoort een klankbordgroep. Een aantal mensen waarmee de Dorpsondersteuner kan sparren over lopende zaken. Hiervoor zoeken we nog vrijwilligers. Ook als mensen iets willen betekenen op een andere manier is dit natuurlijk zeer welkom. Wil je iets doen meld je dan op dorpsondersteuneroirlo@gmail.com. Alvast bedankt! Al met al een mooie en informatieve avond.

Categories:

Tags: