Afgelopen donderdag is het speelveld de Leng officieel heropend.

Vanuit de basisschool “Eigenwijs” kwamen een hele groep kinderen samen met begeleiding naar het speelveld kijken, waardoor het feestelijk werd ingeluid.

Het speelveldje is op initiatief van en door de bewoners zelf gerealiseerd. Na het verwijderen van de oude speeltoestellen werd ons veldje een honden uitlaatplek. En dit wilden we toch liever niet.

Tijdens de dorpsraadvergadering (1 ½ jaar geleden) is de werkgroep ontstaan. Daarbij kregen we ondersteuning van de Dorpsraad.

Het doel van deze plek:

*Ontmoetingsplek voor buurtbewoners.
*Een groene ontmoetingsplek voor kleine kinderen met een educatief tintje.
*Verfraaiing van de buurt.
*Een bijdrage leveren aan minimaal het behoud vol biodiversiteit.

We hebben een plan bedacht en wilden ook dat we het met zoveel mogelijk gebruikte en gekregen materialen zouden realiseren.

Ook hielpen vele buurtbewoners mee aan het onderhoud van het speelveldje.

Inmiddels hebben we 30 vrijwilligers die volgens een planning wekelijks het veldje bijhouden.

Hiervoor willen we graag ons dank uitspreken aan: Buurtbewoners, Boomkwekerij Willems, Boomkwekerij Wilro, GroenAtelier Marian, Gemeenschapshuis de Linde, Groenploeg Oirlo.

Met behulp van financiële middelen vanuit de Dorpsraad, Rabobank en Gemeente Venray hebben we ons nieuwe veldje kunnen inrichten.

Kortom; Iedereen van harte bedank namens de werkgroep en buurbewoners van de Leng en Oeldershof!Kan een afbeelding zijn van 10 mensen en boom

Categories:

Tags: